Indhold

Kropsterapeut Anja Eggert

Det gik næsten lidt for stærkt

Indhold

Der er meget, man skal bruge for at drive en moderne klinik. Bookingsystem, klippekort, journal, klientanmeldelser, hjemmeside for at nævne nogle af tingene.

Og hvis man ikke vil satse hele klinikken på mund-til-mund metoden, skal man også have gang i nogle kampagner der, hvor ens klienter færdes på nettet.

Der er mange der siger, at de kan hjælpe med digital markedsføring, men vi er rigtig glade for GetClients, der er startet af en Totum kropsterapeut, Jesper Troelsen, som efterhånden syntes det var sjovere at skaffe nye klienter end at behandle dem.

Læs med her i interviewet med Totum kropsterapeut Anja, der ved at bruge GetClients i 1 år fik 160 nye klienter på briksen, og gik fra dagpenge til egen chef i den klinik, hun altid havde drømt om.

 

Hvordan Anja fik en ny klient hver anden dag

 

Kan du kort opridse udvikling fra du startede til i dag?

Jeg startede med at bruge GetClients i januar 2021, hvor jeg fik mit eget behandlerlokale. Så lukkede samfundet ned, og det gav mig tid til i ro og mag at sætte alt op i GetClients. Og da samfundet genåbnede i april, var jeg klar til at trykke på startknappen.

I begyndelsen havde jeg sat systemet op til, at jeg kun ville have én klient om dagen. Da der så var gået en måneds tid, var jeg klar på to behandlinger om dagen, og efter tre måneder var det tre om dagen. Nu et års tid efter er jeg nået til fire klienter om dagen, og jeg tror min grænse ligger deromkring.

I mit bookingsystem står der nu 160 navne på klienter jeg har behandlet, som alle er nye. Derudover står der 40, der har bedt om et tilbud på behandling og som har skrevet sig op til mit nyhedsbrev, men som ikke har booket en tid endnu. Så jeg har 200 i alt, som jeg kan sende nyhedsbreve til og kontakte på andre måder. 160 af dem har jeg så behandlet mindst én gang.

Hver klient har kostet mig 40 kroner i annoncer og 135 kroner, hvis jeg også regner udgiften til GetClients med.

Hvor meget tid har du så brugt på GetClients?

Jeg sad nok med det sammenlagt i en uge eller sådan. Jeg legede med det, for jeg synes også sådan noget er sjovt. Det er jo forskelligt fra person til person, men jeg kunne godt lide at sætte mig ind i, hvad systemet kunne og ikke kunne, og hvad jeg havde af muligheder.

Systemet kan helt vildt meget, men man kan sagtens lade være med at bruge alle funktionerne og nøjes med at tage det, der er udvalgt til, at man skal have en annonce op at køre (Basic pakken, red.). Så kan man altid bygge de andre ting på bagefter, hvis man vil det (Pro pakken, red.). Det er jo lidt ligesom at have fået et kørekort, man bliver bedre hen ad vejen, men kan komme fra A til B fra starten.

Jeg bruger den store pakke, hvor man kan lave nyhedsbreve og en masse automatisk opfølgning. Klippekort er for eksempel også en del af pakken, men man kan jo også vælge den lille pakke og fx bruge et stykke papir som klippekort.

Så hvordan er arbejdsbyrden fordelt mellem det tekniske i GetClients systemet og selve kampagnernes indhold?

I starten brugte jeg mest tid på at lære at forstå systemet, men når man har lært det, tager det tekniske ikke særlig lang tid. Det tager mig et par timer at sætte en ny kampagne op, når jeg ved hvad der skal stå i den.

Det der tager mig tid er at finde ud af tilbud, pris, billede, tekst osv. Hvilke klienter vil jeg gerne have ind med andre ord. Jeg har kørt seks kampagner i den tid jeg har haft GetClients. Helt fra starten lavede jeg bare åbningstilbud, ”kom og prøv” – agtigt. Men i de seneste kampagner har jeg henvendt mig til nogen med bestemte lidelser, for eksempel nakkesmerter, kæbespændinger og balance i hverdagen. Det gør det lidt nemmere at lave nye kampagner, når man kører med forskellige temaer og målgrupper fremfor endnu en rabat.

 

Det bedste råd


Hvad vil du sige til dem der overvejer at give sig i kast med markedsføring af deres klinik?

Jeg synes man skal vælge det, der passer bedst til ens egne styrker og svagheder.

GetClients passer godt til mig fordi noget af det jeg bliver udfordret på er, at stå ansigt til ansigt og sælge et eller andet. Eller at være på sociale medier og finde på noget nyt at skrive hver anden dag, fordi jeg skal holde liv i en Facebookside. Der er GetClients nemt for mig, fordi det er 1 til 3 billeder, som jeg har valgt ud, og en enkelt kampagnetekst. Og så er ligesom det, der bliver sendt ud til rigtig mange, i stedet for at jeg skal finde på noget nyt hele tiden.

Det jeg sender ud, holder måske to-tre måneder. Og hvis jeg så slukker for det, kan jeg tænde for det igen om et år. For eksempel min kampagne om kæbespændinger kan jeg køre igen om et år eller to. Den behøver jeg ikke lave igen.

Med GetClients betaler man sig fra noget. Det er gratis at have en Facebookside, så hvis man er god til eller synes det er sjovt hele tiden at finde på noget at poste om, er det jo en gratis måde at få klienter på. GetClients koster noget, men du får mere tid til det vigtige – nemlig dine klienter. Og annonceringen bliver jo billigere og billigere, fordi man har brug for at annoncere mindre, når klienterne genbooker.

Til at begynde med var det kun hver fjerde klient, der var en genbookning. I dag er det to ud af tre.

 

Seneste indlæg