Indhold

Sådan bruger du din vejrtrækning! – Tips fra en kropsterapeut

Kropsterapeut

I sidste nyhedsbrev fortalte vi hvordan vejrtrækningen er afgørende for kroppens stressniveau. Vi fortalte også hvorfor vejrtrækningen har betydning for vores evne til at mærke vores krop og vores indre følelsesliv.

Spørgsmålet er så:

Hvordan arbejder jeg med min vejrtrækning?

I løbet af TOTUMs kropsterapeutuddannelse lærer eleverne en masse om kroppen og om vejrtrækningen.
Her er nogle gode tips til en meditation, der giver en sundere vejrtrækning og øger din kropsbevidsthed:

Se video om vejrtrækningsmeditationen her!

Ekstratips:

– Start med blot at mærke din vejrtrækning for at få en fornemmelse af, hvor du har plads og hvor du er låst.
– Tag dig god tid til hvert område og slip hele tiden åndedrættet med et suk og en dyb “ah”-lyd gennem munden.
– Brug gerne 10 minutter på meditationen, og brug den så ofte som du har lyst!
– Før du slutter meditationen, så mærk forskellen mellem dit nuværende åndedræt og det, du startede med.
– Meditationen kan også være rigtig god, hvis du oplever tankemylder. Øv dig i at fokusere på det, du mærker i din krop. Det giver tankerne en pause.

Åndedrættet er af afgørende betydning for en kropsterapeutisk behandling – og derfor også noget vi går i dybden med på uddannelsen.

Vil du lære mere?

Så er du velkommen på næste infoaften, hvor du kan få meget mere at vide om uddannelsen til TOTUM kropsterapeut. Vi viser også en behandling, hvor du bl.a. kan se, hvordan vi arbejder med vejrtrækningen hos en klient.

Det er helt gratis at deltage i infoaftenen – og du kan tilmelde dig her

 

Del på facebook
Facebook
Del på linkedin
LinkedIn
Del på email
Email

Seneste indlæg

Rygsmerter

Behandling af rygsmerter

Rygsmerter og rygproblemer i lænden kende de fleste til, mens andre kæmper med kroniske rygsmerter eller diskusprolaps.   Læs her, hvad du

Kæbespændinger

Kæbespændinger afspejler følelser

Kæbespændinger kan være tegn på, at man bider sine følelser i sig. Kæbespændinger kan være smertefulde og yderst ubehagelige. Og i pressede

Hold i nakken

Hold i nakken og nakkestivhed giver smerter og begrænset bevægelighed. Få øvelser kan lindre smerter i nakken. Hold i nakken, ondt i

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Scroll til toppen